Maatregelen coronavirus

LAATSTE UPDATE: 31 MAART 2020

Bij Poort6 vinden we de gezondheid van u en onze medewerkers erg belangrijk. Daarom volgen we de ontwikkelingen r
ondom het coronavirus op de voet. En volgen we de adviezen van het RIVM op. We proberen zo min mogelijk fysiek contact met elkaar te hebben. Daarom nemen we een aantal maatregelen. Deze gelden in ieder geval tot en met dinsdag 28 april. Met elkaar helpen we zo de verspreiding van het coronavirus te stoppen. Helpt u mee?

1) Ons kantoor is gesloten
Ons kantoor is gesloten. Alleen voor dringende situaties maken wij een aparte afspraak. Wij vragen u om ons alleen te bellen bij spoed. Dit kan tussen 08.30 en 16.30 uur via (0183) 66 99 00. Overige vragen stelt u het beste via het contactformulier of de WocoAPP. 

2) Onze wijkkantoren zijn gesloten
Onze wijkkantoren zijn ook gesloten. Ook de reguliere spreekuren komen te vervallen. U kunt de huismeester of wijkbeheerder wel telefonisch bereiken.

3) Bij reparaties beperken wij ons tot reparaties die niet kunnen wachten
Het gaat dan om ernstige lekkage, waterschade, ontstopping, geen warm water, buitensluiting, defecte lift in ouderencomplex, een gaslek of brand. Is er geen sprake van spoed? Dan vragen wij u om even te wachten met het doorgeven van uw reparatieverzoek. In ieder geval tot en met 6 april. 

4) Onderhoudsprojecten worden anders of later uitgevoerd
Ook de planning voor onze onderhoudsprojecten verandert. We stellen de werkzaamheden binnen, zoals het vervangen van de keuken of badkamer, even uit. Werkzaamheden die aan de buitenzijde plaatsvinden, halen we in de nieuwe planning juist naar voren. .

5) Woningen bieden we alleen nog maar individueel aan. 
Groepsbezichtigingen doen we dus even niet.

6) Heeft u een afspraak die niet telefonisch kan?
Natuurlijk is het soms nodig om elkaar toch persoonlijk te ontmoeten. Bijvoorbeeld bij het tekenen van een huurcontract of een spoedreparatie. Dan nemen we vooraf even telefonisch contact met u op. We willen graag weten of u verkouden bent, hoest of koorts heeft.

- Is het antwoord ja? Dan gaat de afspraak niet door. We komen dan graag langs als u weer beter bent.

- Is het antwoord nee? Dan gaat de afspraak gewoon door. We schudden dan alleen geen handen en houden afstand.

- Blijkt er toch iemand met verkoudheidsklachten in de woning te zijn? Dan vertrekt onze medewerker weer en maken we een afspraak voor een later moment.

Heeft u al een afspraak met ons gepland staan en voelt u zich minder fit? Laat het ons dan alstublieft weten. 

7) Onze medewerkers werken zoveel mogelijk vanuit huis
Onze medewerkers werken zoveel mogelijk thuis als dit vanuit hun functie kan. Het kan daardoor zijn dat het wat langer duurt voordat u antwoord krijgt op een vraag. Alvast bedankt voor uw begrip en medewerking!

Hoe kan ik Poort6 bereiken?

U kunt ons voor dringende vragen of reparaties bellen op telefoonnummer (0183) 66 99 00. Kan uw vraag of reparatie even wachten? Dan kunt u deze het beste doorgeven via het contactformulier of de WocoAPP.  

De WocoAPP kunt u gratis downloaden in de Google Play Store of de App Store.

Wat moet ik doen bij een gevaarlijke situatie in of rondom mijn huis?

Bij gevaarlijke situaties belt u direct Poort6 op telefoonnummer (0183) 66 99 00. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten. Bij een levensbedreigende situatie belt u 112.

Wat valt er onder spoedeisende reparaties?

Het gaat dan om ernstige lekkage, waterschade, ontstopping, geen warm water, buitensluiting, defecte lift in ouderencomplex, een gaslek of brand.

Kan ik de huur van mijn woning nog opzeggen?

Ja, dat kan. U kunt hier voor gewoon gebruikmaken van het huuropzeggingsformulier. Log hiervoor in op Mijn Poort6. De huuropzegging handelen wij wel op een andere manier af. Wij leggen u dit telefonisch uit. 

Welke maatregelen gelden in de ouderencomplexen?

  • Tot en met 28 april is er niet standaard een huismeester aanwezig. Wel maken de huismeesters regelmatig een rondje door het gebouw.
  • En u kunt de huismeester wel telefonisch bereiken. Waar mogelijk helpt hij u of geeft hij u advies.
  • We maken extra schoon. 
  • De recreatieruimtes zijn gesloten.

Hoe gaat het oplossen van een reparatie in mijn woning in zijn werk?

Zo gaan wij om met reparaties

Stap 1
We maken met u een afspraak om de reparatie uit te voeren. We vragen of er bij u thuis sprake is van griepklachten, verkoudheid, hoesten of koorts.

Stap 2
De monteur komt op het afgesproken tijdstip naar u toe, desinfecteert zijn handen en belt aan.

Stap 3
De monteur doet twee stappen achteruit en wacht tot u open doet.

Stap 4
De monteur vraagt nogmaals of er bij u thuis griepklachten zijn.

Stap 5
De monteur vraagt of hij binnen mag komen. 

Stap 6
De monteur vraagt u 1,5 meter afstand te houden en de weg te wijzen naar de ruimte waar hij moet zijn.

Stap 7
De monteur vraagt u om naar een andere ruimte te gaan terwijl hij de reparatie uitvoert.

Stap 8
De monteur geeft een seintje als hij klaar is met zijn werkzaamheden en vertrekt.

Wat kunt u zelf doen?

  • Zorg ervoor dat de ruimte waar gewerkt moet worden, goed bereikbaar is.
  • Ga zelf in een andere ruimte staan als de monteur aan het werk is.
  • Zet in huis extra ramen open om goed te ventileren.