Maatregelen coronavirus

LAATSTE UPDATE: 4 NOVEMBER 2020

Bij Poort6 vinden we de gezondheid van u en onze medewerkers erg belangrijk. Daarom volgen we de ontwikkelingen r
ondom het coronavirus op de voet. En volgen we de adviezen van de overheid op. We proberen zo min mogelijk fysiek contact met elkaar te hebben. Daarom nemen we een aantal maatregelen. Met elkaar helpen we zo de verspreiding van het coronavirus te stoppen.

1) Bezoek kantoor kan alleen op afspraak.
Wilt u langskomen op kantoor, dan kan dat. Maar u moet wel eerst een afspraak maken. Zo kunnen wij voorkomen dat er teveel bezoekers tegelijk bij ons langskomen. Wilt u iets laten repareren? Dan kunt u dit gewoon doorgeven via de telefoon, WocoAPP of website. Telefonisch zijn wij iedere werkdag tussen 08.30 en 16.30 uur bereikbaar via (0183) 66 99 00. 

2) Onze wijkkantoren
De wijkbeheerders en huismeesters pakken hun werk zo normaal mogelijk op. Wel nemen ze extra maatregelen en houden ze afstand. Langskomen in het wijkkantoor is niet mogelijk.

3) Onze recreatieruimtes
Vanwege de tijdelijke extra maatregelen zijn de recreatieruimtes in onze woongebouwen gesloten van 4 november vanaf 22.00 uur tot en met 18 november. 

4) Onderhoudsprojecten
Gaan we in uw woning aan de slag met groot onderhoud? Dan werken we volgens het protocol "Samen veilig doorwerken" van de Rijksoverheid. 

5) Heeft u een afspraak die niet telefonisch kan?
Natuurlijk is het soms nodig om elkaar toch persoonlijk te ontmoeten. Bijvoorbeeld bij het tekenen van een huurcontract.  Dan nemen we vooraf even telefonisch contact met u op. We willen graag weten of u verkouden bent, hoest of koorts heeft.

  • Is het antwoord ja? Dan gaat de afspraak niet door. We komen dan graag langs als u weer beter bent.
  • Is het antwoord nee? Dan gaat de afspraak gewoon door. We schudden dan alleen geen handen en houden afstand.
  • Blijkt er toch iemand met verkoudheidsklachten in de woning te zijn? Dan vertrekt onze medewerker weer en maken we een afspraak voor een later moment.

Heeft u al een afspraak met ons gepland staan en voelt u zich minder fit? Laat het ons dan alstublieft weten. 

6) Onze medewerkers werken zoveel mogelijk vanuit huis
Onze medewerkers werken zoveel mogelijk thuis als dit vanuit hun functie kan. HIermee proberen we eventuele besmettingen zoveel mogelijk te voorkomen. Ook op kantoor hebben wij maatregelen genomen. Bijvoorbeeld door het plaatsen van plexiglas bij de receptie en het aanbieden van desinfecterende handgel. 

7) Het gebruik van mondkapjes

  • Wij dragen een mondkapje bij alle klantcontacten.
  • Wij dragen een mondkapje als we door gebouwen lopen waar meerdere mensen wonen.
  • Onderhoudsmedewerkers dragen een mondkapje als ze bij u voor de deur staan. Is de onderhoudsmedewerker op de plek waar hij moet werken, dan zet hij het mondkapje af zodra u de ruimte heeft verlaten en op grote afstand bent.
  • Wij adviseren het gebruik van een mondkapje in algemene ruimtes, recreatieruimtes en liften in gebouwen waar vooral ouderen wonen. 

 

Hoe kan ik Poort6 bereiken?

U kunt ons tussen 08.30 en 16.30 uur bereiken op telefoonnummer (0183) 66 99 00, via het contactformulier of de WocoAPP.  De WocoAPP kunt u gratis downloaden in de Google Play Store of de App Store.

Wat moet ik doen bij een gevaarlijke situatie in of rondom mijn huis?

Bij gevaarlijke situaties belt u direct Poort6 op telefoonnummer (0183) 66 99 00. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten. Bij een levensbedreigende situatie belt u 112.

Wat valt er onder spoedeisende reparaties?

Het gaat dan om ernstige lekkage, waterschade, ontstopping, geen warm water, buitensluiting, defecte lift in ouderencomplex, een gaslek of brand.

Kan ik de huur van mijn woning nog opzeggen?

Ja, u kunt de huur gewoon opzeggen. De huuropzegging handelen wij wel op een andere manier af. Wij leggen u dit telefonisch uit. 

Welke maatregelen gelden in de ouderencomplexen?

  • Vanaf 1 juni zijn de recreatieruimtes weer gedeeltelijk open. Wel kijken we goed welke activiteiten er wel en welke niet kunnen plaatsvinden. 
  • We maken in de complexen de 1,5 meter duidelijk zichtbaar.
  • Ook attenderen we met stickers bewoners en bezoekers erop dat er niet teveel mensen tegelijk in de lift staan.

Hoe gaat het oplossen van een reparatie in mijn woning in zijn werk?

Zo gaan wij om met reparaties

Stap 1
We maken met u een afspraak om de reparatie uit te voeren. We vragen of er bij u thuis sprake is van griepklachten, verkoudheid, hoesten of koorts.

Stap 2
De monteur komt op het afgesproken tijdstip naar u toe, desinfecteert zijn handen en belt aan. Hij draagt een mondkapje.

Stap 3
De monteur doet twee stappen achteruit en wacht tot u open doet.

Stap 4
De monteur vraagt nogmaals of er bij u thuis griepklachten zijn.

Stap 5
De monteur vraagt of hij binnen mag komen. 

Stap 6
De monteur vraagt u 1,5 meter afstand te houden en de weg te wijzen naar de ruimte waar hij moet zijn.

Stap 7
De monteur vraagt u om naar een andere ruimte te gaan terwijl hij de reparatie uitvoert. Bij de uitvoering van zijn werkzaamheden zet hij in principe zijn mondkapje af. 

Stap 8
De monteur geeft een seintje als hij klaar is met zijn werkzaamheden en vertrekt.

Wat kunt u zelf doen?

  • Zorg ervoor dat de ruimte waar gewerkt moet worden, goed bereikbaar is.
  • Ga zelf in een andere ruimte staan als de monteur aan het werk is.
  • Zet in huis extra ramen open om goed te ventileren.