Reparatie melden

Storing of reparatie doorgeven?

Vanwege het coronavirus voeren wij tot en met in ieder geval dinsdag 28 april alleen spoedreparaties uit.  Wij volgen hierin de richtlijnen van het RIVM. Ook de meeste onderhoudsbedrijven waar wij mee samenwerken voeren alleen nog werkzaamheden in de woning uit als deze onder een spoedreparatie vallen. Wij vragen hiervoor uw begrip en medewerking.

Wilt u een spoedreparatie doorgeven voor de centrale verwarming, een verstopping of glasschade? Dan kunt u hiervoor rechtstreeks contact opnemen met de leverancier. In alle andere situaties kiest u voor de optie 'Andere reparaties'. U kunt dan een reparatieformulier invullen om uw reparatie door te geven aan onze vaste onderhoudspartner, Constructif. Een reparatie kunt u ook melden via de WocoAPP. Deze kunt u gratis downloaden in de Google Play Store of App Store.

Buiten kantoortijden
Voor spoedeisende reparatieverzoeken buiten kantooruren is onze alarmdienst via het algemene nummer (0183) 66 99 00 bereikbaar. Het gaat ook dan om reparatieverzoeken die echt niet tot de volgende werkdag kunnen wachten. 

Wie doet wat?
Wilt u weten welke reparaties door Poort6 worden uitgevoerd en voor welk onderhoud u als huurder zelf verantwoordelijk bent? Bekijk dan het Onderhouds-ABC

 

 
Zo gaan wij om met reparaties

Stap 1
We maken met u een afspraak om de reparatie uit te voeren. We vragen of er bij u thuis sprake is van griepklachten, verkoudheid, hoesten of koorts.

Stap 2
De monteur komt op het afgesproken tijdstip naar u toe, desinfecteert zijn handen en belt aan.

Stap 3
De monteur doet twee stappen achteruit en wacht tot u open doet.

Stap 4
De monteur vraagt nogmaals of er bij u thuis griepklachten zijn.

Stap 5
De monteur vraagt of hij binnen mag komen. 

Stap 6
De monteur vraagt u 1,5 meter afstand te houden en de weg te wijzen naar de ruimte waar hij moet zijn.

Stap 7
De monteur vraagt u om naar een andere ruimte te gaan terwijl hij de reparatie uitvoert.

Stap 8
De monteur geeft een seintje als hij klaar is met zijn werkzaamheden en vertrekt.


Wat kunt u zelf doen?

  • Zorg ervoor dat de ruimte waar gewerkt moet worden, goed bereikbaar is.
  • Ga zelf in een andere ruimte staan als de monteur aan het werk is.
  • Zet in huis extra ramen open om goed te ventileren.