Vragen en antwoorden

Reparatie en onderhoud

Wij raden je af om zonder overleg met ons een golfplaten dak schoon te maken. Door schrobben of een hogedrukreiniger, kan namelijk kleine stukjes asbest vrijkomen. Neem daarom altijd eerst contact met ons op. Onze opzichters weten in welke golfplaten misschien asbest zit en kunnen dit laten onderzoeken.

In vinyltegels, zeil of de gebruikte lijm dat ouder is dan 1985, kan asbest zitten. De hoeveelheid asbest is maximaal 2 tot 5%. Dit asbest zit in de onderste laag van het zeil. Zolang je dit zeil niet beschadigt of verwijdert, is het niet gevaarlijk. Wil je dit toch weghalen? Neem dan contact op met Poort6. Het weghalen van asbest moet namelijk altijd gedaan worden door een officieel bedrijf dat hiervoor is opgeleid.

Als huurder moet je zelf ook een stukje onderhoud doen aan je woning. Dat is wettelijk zo afgesproken. In het Onderhouds-ABC zie je welk onderhoud je zelf moet doen, wat wij doen en onder het serviceabonnement valt. Het serviceabonnement is abonnement waarbij wij de kleine klussen die je normaal zelf moet doen, van je overnemen. Dit kost maar een paar euro per maand.

Lees verder

Ja, dat kan! Als je huurder bent van Poort6, kun je eenmaal per kalenderjaar gratis maximaal 2 kuub zand bestellen. Met dit zand kun je zelf je tuin ophogen. Wil je zand bestellen? Vul dan het  formulier in of bel op werkdagen tussen 08.30 en 16.30 uur naar (0183) 66 99 00 en kies voor optie 1 (technische vraag of reparatieverzoek).

Leveringen vinden meestal op vrijdag plaats.

Lees verder

In de folder ‘Zelf klussen in huis’ zie je welke klussen je gewoon mag doen en voor welke je toestemming moet vragen. Gebruik het online formulier om toestemming aan te vragen.

Spoedreparaties zijn reparaties buiten onze openingstijden die absoluut niet kunnen wachten tot de volgende werkdag. Je belt dan onze storingsdienst op telefoonnummer (0183) 66 99 00. Hou er wel rekening mee dat je de kosten voor de reparatie zelf moet betalen als de melding toch geen spoed heeft.

Lees verder

Is er een ruit kapot? Dan kun je dit meteen doorgeven aan Glastotaal Beheer. Je kunt hen 24 uur per dag, 7 dagen in de week bellen op (0183) 66 99 66.

Let op! 
Is een ruit lek? Dan geef je dit door aan Poort6.

Je kunt een reparatie online doorgeven of via de telefoon. Sommige reparaties geef je door aan Poort6. Reparaties aan de cv, de lift of de riolering geef je zelf door aan de leverancier.

Reparatie doorgeven

Heb je jezelf buitengesloten? Of ben je je sleutel kwijt? Wij kunnen je helpen om weer binnen te komen. Bel hiervoor naar het algemene nummer van Poort6 (0183) 66 99 00 en kies voor de optie reparatie doorgeven. Hou er wel rekening mee dat je zelf de kosten moet betalen.

Lees verder

Keukens vervangen we na 15 jaar. Een badkamer na 24 jaar. Dat was eerst langer. Daarom maken we de komende 6 jaar een inhaalslag. Soms kiezen we ervoor om een keuken, badkamer of toilet eerder te vervangen. Bijvoorbeeld als de kwaliteit in een hele straat of heel gebouw niet goed genoeg meer is. Ben je benieuwd of we in 2021 of 2022 jouw keuken, badkamer of toilet gaan vervangen? Bekijk dan onze planning.

Is jouw keuken, badkamer toilet er nu al slecht aan toe? Dan kun je natuurlijk gewoon een reparatie doorgeven.

Lees verder

Schimmel in je woning is een vervelend probleem dat soms eenvoudig op te lossen is en soms een grotere aanpak nodig heeft. Heb je last van schimmel in de woning? Dan kun je een aantal dingen doen.

Lees verder

Als je een huis huurt van Poort6, dan doen wij een groot deel van het onderhoud. Maar ook als huurder moet je voor je huis zorgen. En bepaalde werkzaamheden zelf doen. Dat staat in de wet. Denk dan bijvoorbeeld aan het repareren van lichtschakelaars, stopcontacten, scharnieren of het bijvullen en ontluchten van de cv-ketel. Je kunt er voor kiezen om voor dit onderhoud een serviceabonnement af te sluiten. Voor € 4,67 incl. btw per maand (prijspeil 1 augustus 2020) nemen wij een deel van het onderhoud dat je normaal gesproken zelf moet doen, van je over.

Lees verder