De huur betalen

Huurt u een woning van Poort6? Dan betaalt u iedere maand huur aan ons. U moet de huur altijd voor de eerste dag van de maand betalen.

U kunt de huur op verschillende manieren overmaken. Via een automatische incasso is het makkelijkst. Voor u en voor ons. Betaalt u liever via internetbankieren of met pin op ons kantoor? Dan kan dat ook. Contant betalen is niet mogelijk. 

Log  in op MijnPoort6 om te zien wat uw huursaldo is en welk rekeningnummer bij ons bekend is. Of om het openstaande bedrag via IDeal aan ons over te maken. Betaalt u nu via internetbankieren? En wilt u dit wijzigen naar een automatische incasso? Dan kunt u dit ook gelijk in MijnPoort6 zelf aanpassen. Wilt of kunt u niet inloggen? Dan kunt u het machtigingsformulier ook hier downloaden. Hou er wel rekening mee dat het een aantal dagen kan duren voordat we uw aanvraag verwerkt hebben.

 

Ik kan mijn huur niet betalen. Wat moet ik nu doen?

We willen er alles aan doen om te voorkomen dat u in de problemen komt. Een beginnende achterstand is vaak de start van veel ellende. Bel ons daarom zo snel mogelijk. Hoe eerder hoe beter. Samen zoeken we naar een oplossing. 

Ook als u door de coronacrisis in de problemen komt, is het belangrijk om zo snel mogelijk contact met ons te nemen. Samen bekijken we de mogelijkheden voor een betalingsregeling zodat we huurschuld kunnen voorkomen. Daarnaast helpen we waar mogelijk met doorverwijzingen naar de juiste instanties als het gaat om compensatieregelingen.

Meer informatie over hulp tijdens de coronacrisis

 

 

Ik heb een aanmaning gehad. Wat moet ik nu doen?

U bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd betalen van de huur vóór de 1e van de maand. Lukt dit niet? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Hoe eerder hoe beter. Wacht niet tot u in de problemen komt. Samen zoeken we naar een oplossing, bijvoorbeeld een afspraak over het in delen betalen van de huur. 

Neem contact met ons op! Dan regelen we dit samen. Bel naar (0183) 66 99 00 of vul een contactformulier in. 

 

Ik verwacht problemen met het betalen van de huur. Kan ik daar nu al wat aan doen?

Wanneer u problemen verwacht, is het goed om op tijd contact met ons op te nemen om het probleem te bespreken en samen met ons naar een oplossing te zoeken. 

Wat is het rekeningnummer van Poort6?

Het rekeningnummer van Poort6 is: NL29 BNGH 0285 0712 89. 

Wat gebeurt er als ik de huur niet betaal?

Het belangrijkste! Neem contact met ons op! Dan regelen we dit samen. Bel naar (0183) 66 99 00.

Als wij niks van u horen en als u de huur niet voor de 1e van de maand betaalt, nemen we contact met u op. Dit zijn de stappen die we dan nemen. 

U krijgt een herinnering
U krijgt eerst een herinnering om u huur alsnog te betalen. We nemen hiervoor op diverse manieren met u contact op: via een mail (gestuurd vanaf het mailadres poort6@mind2pay.com), een sms, een brief en/of een telefoontje van een belrobot. 

We bellen u of komen bij u langs
Ontvangen we geen reactie en u heeft niet betaald? Dan bellen wij u of komen we bij thuis langs. Wij vragen u dan uiteraard om alsnog de huur te betalen. Maar we vragen ook hoe het komt dat u niet heeft gereageerd en nog niet heeft betaald. Wij begrijpen dat er soms redenen zijn waardoor het lastig is om de huur betalen. 

Wat als u dan nog niet heeft betaald? 
Heeft u na al deze stappen nog niet betaald? Dan geven wij de betalingsachterstand door aan Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland (GGN). Zij brengen de wettelijke rente en incassokosten bij u in rekening. GGN stuurt u brieven, een sms-bericht of belt u op. Daarbij geven zij u eerst de kans om alsnog de achterstand met de bijkomende kosten te betalen. Dit is de laatste mogelijkheid om hoge juridische kosten te voorkomen. Wij adviseren u dan ook om dit echt te voorkomen! Ook als GGN al is ingeschakeld, zijn er nog voldoende mogelijkheden om samen een oplossing te vinden.

Juridische stappen
Loopt de achterstand met het betalen van de huur op naar drie maanden? Dan krijgt u een zogenaamde dagvaarding van deurwaarder GGN. Dat betekent dat de rechter wordt ingeschakeld. De deurwaarder vraagt bij de rechter een vonnis om het huurcontract te ontbinden en de woning te ontruimen. Het is voor iedereen beter om deze situatie te voorkomen. De kosten van dit proces zijn veel en veel hoger dan uw oorspronkelijke betaalachterstand. Ook in deze situatie is het nog mogelijk om de huur en de bijkomende kosten alsnog te betalen. Zo willen we voorkomen dat u uw huis kwijt raakt. In de meeste gevallen lukt dit ook nog.